E-podatelna Městského úřadu Třeboň je způsobilá přijímat elektronická podání, opatřená elektronickým podpisem (je možno jej použít u kterékoliv varianty elektronického podání), založeným na kvalifikovaném certifikátu, vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb (např. I.CA). Elektronicky podepsané podání má stejnou právní váhu jako písemnost, podepsaná vlastnoručně.
Obdrží-li Městský úřad elektronické podání prostřednictvím e-mailu, bude veškerá komunikace úřadu směrem ke žadateli realizována e-mailem s vloženými, elektronicky podepsanými dokumenty (přílohami) ve formátu *.doc. Není-li žadatel držitelem elektronického podpisu, nebo není-li jeho poštovní program v okamžiku přijmu schopen elektronický podpis z jakéhokoliv důvodu ověřit, objeví se výrazné hlášení, že podpis není důvěryhodný. Tímto se není třeba znepokojovat, jedná se o běžný e-mail. Pokud žadateli uvedený zpusob elektronické komunikace nevyhovuje, budou mu na požádání odesílány dokumenty v listinné podobě klasickou poštou.
Chcete-li se s problematikou elektronické komunikace a elektronického podpisu seznámit blíže, mužete tak učinit např. na standard ISVS pro provoz elektronických podatelen ve vztahu k používání zaručeného elektronického podpisu a http://www.ica.cz
Přípustné formáty elektronického podání:
Při použití jiných formátů nemusí být elektronická podatelna zpusobilá takové podání přijmout. Jednou e-mailovou zprávou (nebo na jednom technickém nosiči dat) zasílejte pouze jedno podání.
Pokud součástí jednoho podání je více elektronických dokumentů, musí být zřejmé, který dokument je vlastním podáním a které dokumenty jsou dalšími elektronickými přílohami tohoto podání. Maximální souhrnná velikost jednoho e-podání (včetne všech připojených příloh) je 2 MB.
Jsme si vědomi toho, že elektronickou komunikaci často provází drobné technické problémy. Ve většine případů jsou způsobeny odlišným softwarovým a hardwarovým vybavením. Informatik Městského úřadu je připraven poskytnout součinnost při jejich řešení. Kontaktní e-mail adresa pro technickou podporu je informatik@mesto-trebon.cz
Obdrží-li elektronická podatelna elektronické podání, vyrozumí o tom žadatele obratem e-mailovou zprávou, odeslanou na adresu, uvedenou v podání. Obsah zprávy je dán výsledkem prvotních kontrol e-podání z hlediska jeho čitelnosti, přítomnosti e-podpisu, přitomnosti viru atd. Neprojde-li e-podání některou kontrolou, není e-podatelnou přijato a ve zprávě je pak uveden konkrétní důvod. Vypsány jsou i identifikační údaje e-podání. Vlastní potvrzení je textový soubor, tvořící přílohu elektronicky podepsaného e-mailu. Elektronický podpis se jeví jako další příloha, nečitelný soubor formátu *.p7s o velikosti cca 1kB. Kvůli přítomnosti souboru *.p7s mohou některé antivirové systémy označit zprávu při příjmu za nebezpečnou. Obavy z otevření zprávy však nejsou namístě, neboť na Městské úřadě je používán kvalitní, online aktualizováný antivirový sw a pravděpodobnost virové nákazy je zanedbatelná.
Pokud si odesílatel vymíní zaslání zprávy o přijetí podání v listinné podobě, elektronická podatelna mu zprávu v této podobě odešle.
Pokud si odesilatel vymíní, může být další komunikace s Městským úřadem vedena výhradně v listinné podobě.
Zpracování elektronických podání se řídí příslušnými zákonnými normami a standardem ISVS pro provoz elektronických podatelen ve vztahu k používání zaručeného elektronického podpisu (vydal ÚVIS c.016/01.01).
Na adresu e.podatelna@mesto-trebon.cz se mužete obracet také se svými dotazy na aktuální stav vyřizování konkrétního podání. V závislosti na náročnosti poptávané problematiky a na kapacitních možnostech Vám bude odpovězeno v nejbližším možném termínu.
Důležité novinky z radnice
V souvislosti s blížící se splatností místního poplatku ze psů informuje Městský úřad Třeboň držitele psů, že v roce 2023 nebudou zasílány složenky na úhradu místního poplatku ze psů. Poplatek je možné zaplatit na pokladně Městského úřadu v Třeboni v hotovosti nebo platební kartou, případně převodem na bankovní účet města č. 19-0603148389/0800 vedený u České spořitelny a.s. V případě bezhotovostních plateb je nutné uvést variabilní symbol, který poplatníkům sdělí zaměstnanci pokladny Městského úřadu v Třeboni osobně či na telefonních číslech 384 342 180, 384 342 182 nebo 723 191 285. Variabilní symbol lze na vyžádání zaslat také e-mailem. Kontakty pro e-mailovou korespondenci: eva.duskova@mesto-trebon.cz nebo sylvie.kuklova@mesto-trebon.cz.
Poplatek ze psů je splatný do 31.03.2023.
Poplatek ze psů platí držitel psa a platí se ze psů starších 3 měsíců. Držitel psa je povinen ohlásit správci poplatku (Městský úřad Třeboň) vznik své poplatkové povinnosti do 30 dnů ode dne jejího vzniku. Ve stejné lhůtě je povinen oznámit také zánik své poplatkové povinnosti. Povinnost ohlásit držení psa má i osoba, která je od poplatku osvobozena. Osvobození a úlevy od poplatku, sazby poplatku a další záležitosti vztahující se k místnímu poplatku ze psů upravuje obecně závazná vyhláška č. 1/2021 o místních poplatcích, která je zveřejněna na internetových stránkách města. Bližší informace poskytnou zaměstnanci pokladny městského úřadu.
Více informacíInformace Českého statistického úřadu o probíhajícím šetření v domácnostech v době od 04.02.2023 do 18.06.2023.
Český statistický úřad organizuje v roce 2023 v souladu se zákonem č. 89/1995 Sb., o státní statistické službě, ve znění pozdějších předpisů, každoroční výběrové šetření o životních podmínkách domácností v České republice pod názvem „Životní podmínky 2023“ (EU-SILC). Smyslem tohoto zjišťování je získávat dlouhodobě srovnatelné údaje o sociální a ekonomické situaci obyvatel v celkem 34 evropských zemích. Dalším cílem je získat data pro výpočet ukazatelů peněžní a materiální chudoby.
Šetření se uskuteční na území celé České republiky v 11 360 domácnostech, z nichž se 6 610 zúčastnilo šetření již v předchozích letech. Všechny domácnosti byly do šetření zahrnuty na základě náhodného výběru provedeného počítačem.
Vlastní šetření proběhne v době od 4. února do 18. června 2023 prostřednictvím speciálně vyškolených tazatelů. Do šetření budou zahrnuty všechny osoby, které mají ve vybraném bytě obvyklé bydliště. Aktivní účast občanů na tomto významném statistickém šetření a jejich ochota spolupracovat s ČSÚ je nesmírně důležitá. Umožní v zájmu nás všech získat řadu důležitých informací o sociální situaci domácností v ČR, které nelze zjistit žádným jiným způsobem.
Terénní pracovníci zapojení do šetření se budou prokazovat průkazem tazatele a zároveň průkazem zaměstnance ČSÚ nebo dokladem totožnosti. Ve všech fázích zpracování je zaručena anonymita zjištěných údajů a získaná data jsou důsledně chráněna. Český statistický úřad plně respektuje evropský právní rámec ochrany osobních údajů (GDPR) a jedná v souladu s ním. Všichni pracovníci ČSÚ jsou navíc podle zákona č. 89/1995 Sb., o státní statistické službě, vázáni mlčenlivostí o veškerých šetřených skutečnostech.
Prosím, abyste případné dotazy občanů oslovených našimi zaměstnanci zodpověděli ve smyslu tohoto dopisu nebo je odkázali na příslušného pracovníka Krajské správy ČSÚ v Českých Budějovicích. Řízením a koordinací šetření Životní podmínky 2023 je v Jihočeském kraji pověřena:
p. Ing. Viera Ziková, tel.: 386 718 561, 605 589 826, e-mail: viera.zikova@czso.cz
Více informací